måndag 21 november 2011

Nightstick Justice about "Storfinansen" (in swedish)

Nightstick Justice skriver om "Storfinansen".


Kvoteringen - Storfinansen EP (De:Nihil/D-takt & Råpunk)


Jag är av den uppfattningen att Jallo Calzone är en av få i världen som kan skriva käng som låter som det ska. Kängepitetet slängs på på tok för mycket hardcore dessa dagar tycker jag.
Med det sagt så kan vi nu gå vidare.


Första låten på denna EP har nåt slags rockintro men som tur är så håller det inte i sig så länge innan det brakar loss.
 Jag har inte hört senaste LPn så jag vet inte hur den är inspelad men jag måste säga att jag saknar det gamla råa ljudet de hade på sina tidigare inspelningar. Sången känns lite för städad och snäll på den här rackaren. Dock kan man ju inte undgå att höra att det är fantastiskt bra snidad käng som spelas.

Förstår inte riktigt hur Mäster Lehto kan fortsätta spotta ur sig riff efter riff år efter år men sluta för i helvete inte. De två låtarna på a-sidan ligger mig varmast om hjärtat. "Förintelsemaskineriet" har grymt baslir och "Hjalmar Wång" harvar på i lugnare men ack så krossande tempo.

Stabil och clean layout på omslaget som dessutom är gatefold.

Nu är det bara livespelandet de måste ta tag i, det var ju ett bra tag sen man såg dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar