onsdag 11 januari 2012

PÄR STRÖMBERG IN RETROSPECT


PESTE ställer ut på Charles Bank Gallery i New York. Vi kollar läget!


Hur kommer du i stämning inför en tom duk? Vilken musik får dig att komma in i den?

En tom duk är till för att fyllas... brukar sätta mig i gungning med att blanda färg till Marduk, grunderar oftast till lite mer ambient musik och sen finlirar jag med lite Funeral Mist för de sista detaljerna innan duken är en klar målning. 

Det är första gången du ställer ut i NY. Känns det jävligt bra eller helt ok?

Det känns rent av Jävligt bra... pre-view op torsdag (i dag, folks) och halva NY verkar ha osat in... kommer bli fullt och fullt ös. Jag visar mellan 7-10 nya målningar och hoppas på bra respons.

Vad sker härnäst?

Härnäst ska jag fortsätta studera grafik på Kungliga Konsthögskolan, ställa ut på några konstmässor, undervisa på Örebro Konstskola, jobba med Cavefors-projektet och få en liten grabb, mitt första barn, i april. 

De:Nihil lyfter på hatten och säger välkommen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar