onsdag 25 maj 2011

Blogg As Fuck reviews Desperat!

Masken of Blogg As Fuck just posted a brand new review of the DESPERAT "Demokrati eller Diktatur?" EP.

Check it out!

Desperat - Demokrati eller diktatur 7''


MOB 47 + Sylen som väl alla vet. Då var det avklarat…Och ja, Åkes riffande känns igen, men skit i den numera heliga kon Mob 47 för tillfället.
Det är Desperat det handlar om nu, och jag måste säga att jag tycker det är skitcoolt av Mob gubbarna att köra på med ett nytt band istället för att göra det enkelt för sig och ”bara” veva gamla hits. Missförstå mig inte nu, för jag älskar Mob 47, både det gamla och det nya.
Desperat bjussar denna gången på sex låtar av sällan skådat slag och jag häpnas av en del människors känsla för kvalitet. Det är inte en enda tveksamhet på denna 7’’ enligt mig.
Jag tänker inte ödsla någon längre tid på denna recensionen utan konstaterar bara att detta är en framtida klassiker och att B-sidans tre låtar ”Vi förstör vår jord”, ”Sveriges största ljugarbänk” och ”Demokrati” är små mästerverk alla tre.
Alla sex låtar är snuskigt bra, men dessa 3 är fan snäppet bättre ändå. Gillar ni någon form av råare punk/hc/käng, kalla det vad ni vill, så vill ni inte missa Desperat.
Jag är fan lite kär i er gubbar…
Nu är det bara att vänta på att ”Suicide attack” 7’’ skall dimpa ner i lådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar